KENDİNİZİ SEVİN

Love yourself

"Mükemmel" hâlimize olabildiğince yakın bir durumda olmayı hepimiz isteriz. Bu da bir veya iki beden incelmek ya da sadece hâlihazırda bulunduğumuz makul kiloda kalmak için dikkatli olmak anlamına gelebilir.

Zorlayıcı diyetler kısa vadede işe yarayabilir ancak gerçekten ihtiyacımız olan şey, uzun vadede sürdürebileceğimiz ve sevebileceğimiz sağlıklı beslenme yöntemleridir. Olmak istediğiniz gibi olmanız için mesafe kat etmenize yardımcı olacak birkaç püf noktasını burada bulabilirsiniz.

 

Kalorilere dikkat edin

Sadece kalori hesabının sizi daha sağlıklı hâle getireceğini söyleyemeyiz ama sağlıklı bir kiloda kalmak için yediklerimizin tükettiğimiz kalorilere oranla dengeli olması gerekir. "Gereksiz" kalorilerden (şeker dışında, besleyici öğelerin çok az bulunduğu veya hiç bulunmadığı yiyeceklerden) kurtulmak ulaşması kolay bir hedef.

  • Şeker dolu alkolsüz içecekler yerine su veya düşük kalorili içecekler içerek yaklaşık 110-150 kalori tasarruf edin.
  • Ortalama büyüklükte bir kalıp çikolata yerine bir elmayı atıştırmalık yaparak yaklaşık 170 kalori tasarruf edin.
  • Çayınızda, kahvenizde ya da tahılların ve tatlıların üzerine serpiştirmek için SPLENDA® gibi düşük kalorili bir şeker alternatifi kullanarak her çay kaşığında yaklaşık 14 kalori tasarruf edin.

Miktar her şey demektir

Daha küçük porsiyonlarla başlayabilirsiniz, işte bu kadar basit. Doğru porsiyonu bulmanız için biraz araştırma ve pratik yapmanız gerekir ve bunlara bağlı kalmak özellikle dışarıda veya evden uzakta yemek yerken zorlayıcı olabilir.

Evde...

  • Yemekleri ve atıştırmalıkları daha küçük tabaklarda servis edin.
  • Normalde pişirdiğinizden biraz daha az yemek pişirin.
  • Tabağınızı başka bir şey eklemeden önce sebzelerle doldurun.
  • Kalan yemekleri hemen buzdolabına veya dondurucuya koyun, böylece yiyebileceğiniz ikinci tabağın cazibesini ortadan kaldırın.

...ve dışarıdayken

Arkadaşlarınız veya ailenizle birlikte restoranlarda yemek yerken sağlıklı beslenip keyif almanızı engelleyecek bir sebep olamaz.

  • Asla çok aç şekilde gitmeyin. Dışarı çıkmadan önce bir parça meyve yiyin veya büyük bir bardak su için
  • Atıştırmalıklara "hayır" deyin. Sarımsaklı ekmek, patates cipsi, puf ekmek ve tereyağı bir araya gelerek diyeti katledebilir.
  • İlk sipariş veren siz olun. Bu durumda diğerlerinin seçtikleri sizi cezbetmeyecektir.
  • Ayrı servis isteyin. Çeşni, sos ve yağların tabağın "yanında" servis edilmesini isteyin ve sadece az miktarda kullanın.

 

Fit olmak için harekete geçin

Kalori alımı denklemin sadece bir tarafıdır. Aynı zamanda yağa dönüşmeden önce yaktığınız kalorileri de takip etmeniz gerekir. Neyse ki her gün yaptığımız şeyler yardımcı olabilir.

  • Yürüyerek yakın. 20 dakikalık tempolu bir yürüyüş 100 kaloriden fazlasını yakabilir.
  • Dans ederek kilolardan kurtulun. Dans pistinde geçireceğiniz 60 dakika ile 330 kaloriden kurtulabilirsiniz.
  • Ev işlerini egzersize dönüştürün. 60 dakikalık ev temizliği neredeyse 200 kaloriyi yok edebilir.

 

Ve unutmayın…

Kalori hesabının müspet bir bilim olmadığını unutmamanız önemlidir; bir saat içinde yakılan kalori miktarı aktivite, yoğunluk, kilonuz ve cinsiyetinize bağlı olacaktır ve genel bir kural olarak, egzersiz yaparak geçirdiğiniz sürenin uzunluğu yakılan miktarı egzersizi daha zorlayarak ve hızlı bir şekilde yapmanızdan daha çok etkileyecektir.

Herhangi bir yeni fiziksel aktiviteye başlamadan önce aile hekiminizle konuşun.