ÇOCUKLARINIZIN BÜYÜMELERİNE YARDIMCI OLUN

Help your children grow

Çocukların neler yemesi gerektiğini bilmek bir şey ama onların bunu yapmalarını sağlamak bambaşka bir şeydir! Önemseyen veya umutsuzluğa kapılan ebeveynlerin, çocuklarının daha sağlıklı beslenmelerini sağlamalarına yardımcı olabilecek birkaç ipucunu burada bulabilirsiniz.

 

Sebzeler

Aç olduklarında sebze verin. Yemeği hazırlarken onlara çocuklara uygun porsiyonda az yağlı soslarla birlikte doğranmış çiğ havuç, kereviz ve salatalık ve çeri domates servis edin.

Değişiklikler yapın. Çocuğunuz, hazırlama yönteminiz nedeniyle istemeyebileceği bir sebzeyi, o sebze başka bir yöntemle (buharda pişirilmiş, sotelenmiş, fırınlanmış) pişirildiğinde lezzetli bulabilir.

Saklambaç oynayın. Küçük küçük doğranmış sebzeleri; pizza malzemeleri, spagetti sosu, mac & cheese veya hamburgerlere gizlice karıştırın.

 

Meyve

Özel hâle getirin. Rengârenk bir meyve salatasına bir kaşık dolusu az yağlı yoğurt ekleyin veya üzerine SPLENDA® Granulated gibi düşük kalorili bir şeker alternatifi serpiştirin.

Eğlenceli hâle getirin. Çeşitli şekillere sahip meyveleri kullanarak tabaklarda resim yapın ve kavun kâsesindeki meyve salatalarını çilek ve yaban mersini gibi daha küçük meyvelerle doldurun.

Yeniden paketleyin... ve kek, meyve püresi ve pudinge dönüştürün. Hatta yapmanız gerekirse, küçük bir eritilmiş çikolata daldırarak fondü tarzı yaratın!

 

Sıra dışı

Beslenme çantası sağlıklı yeme alışkanlıklarını başlatmak için harika bir yerdir. İşte ekleyebileceğiniz birkaç sağlıklı, lezzetli yiyecek fikri:

  • Alkolsüz veya şekerli içecekler yerine su, meyve suyu ya da süt
  • Tam buğday ekmeği, simit, gobit ekmek ya da lavaş
  • Ayrı porsiyonlar şeklinde taze ve konserve meyve (az şekerli bir şurup veya kendi suyu ile)
  • Az yağlı yoğurt veya peynir
  • Kızartılmış değil de fırında pişirilmiş patates cipsi ve atıştırmalıklar
  • Az yağlı veya yağsız hindi göğsü, tavuk göğsü, jambon veya biftek
  • Kurutulmuş meyve, karışık çerez, granola bar, incirli bar veya yüksek lifli meyveli bar (ama etiketteki şeker içeriğini kontrol edin; bazıları şaşırtıcı düzeyde yüksek şeker içeriyor)
  • Humus, cacık ve domatesli salsa'lar pide ekmeği veya doğranmış sebzeler için leziz soslar oluşturur

 

Atıştırmalık saldırıları

Çocukların mideleri küçüktür ama enerji ihtiyaçları büyüktür, bu nedenle gerçekten öğün aralarında atıştırmaları gerekir. Neden bu basit değişikliklerden bazılarını yapmayasınız ki! Şeker, tuz ve yağdan kısarken besleyici öğe düzeylerini artıracaksınız:

  • Tatlılar yerine mango ve muz gibi kurutulmuş meyveler
  • Patates kızartması yerine kızartılmış ay çekirdeği veya kabak çekirdeği ya da pirinçli kraker
  • Dondurma yerine şerbet
  • Çikolata yerine az yağlı yoğurt

 

Sağlıklı ipucu

Neden onları mutfağa götürüp kendi yiyeceklerini hazırlamaya teşvik etmeyesiniz? Yedikleri yiyeceklerin içinde neler olduğunu anlamalarını ve hayata harika bir başlangıç yapmalarını sağlayın.