DİYABET İLE YAŞAM

Diyabet hastalığı ile yaşayan insanlar için bazı tatlı tavsiyeler

YİYECEK ETİKETLERİNDEKİ ŞEKER

Yiyecek ve içecek seçerken, Besin Bilgileri etiketine bir göz atın ama sadece şekere değil toplam karbonhidrat miktarına da odaklanın. Şeker miktarı (hem doğal olarak meydana gelen hem "şeker katkısı") toplam karbonhidrat miktarına göre hesaplanır ama (nişasta gibi) diğer bileşenlerden gelen karbonhidrat da olabileceğini unutmayın. Bir ürünün hangi şekerleri içerdiğini öğrenmek için her zaman içindekiler listesine göz atın.

Sınırlandırmak isteyebileceğiniz şeker katkıları:

  • Sakkaroz
  • Maltoz
  • Hidrolize nişasta
  • Ters şeker
  • Mısır şurubu
  • Glikoz veya glikoz şurubu
  • Esmer şeker
  • Bal
  • Meyve suyu konsantresi

Çoğu yiyecek üreticisi ve süpermarket artık en sağlıklı seçeneği belirlemenize yardımcı olmak amacıyla paketlerinin üzerinde trafik ışıkları sistemi kullanıyor.

En iyi seçimi yaptığınızdan emin olmak için paket üzerinde daha fazla yeşil renk olan yiyecekleri arayın. Trafik ışıkları sistemi toplam karbonhidratı kapsamaz, sadece yiyecekteki şekerleri kapsar. Bu nedenle, toplam karbonhidratı hesaplıyorsanız paketin arka yüzündeki besin bilgileri tablosuna da bakmanız gerekebilir.

 

Tatlandırıcılar

Tatlandırıcılar, yemek pişirirken veya çay ve kahve gibi içeceklere eklerken kullanabileceğiniz harika bir alternatiftir. Neredeyse hiç kalori içermeme avantajına sahiptirler ve kan glikozunuzu önemli ölçüde etkilemeyeceklerdir.

Tüm tatlandırıcılar aynı mıdır?

Hayır, SPLENDA® gibi düşük kalorili tatlandırıcılar bulunur ve şeker alkolleri vardır. Düşük kalorili tatlandırıcılar diyabet hastası kişiler için son derece güvenlidir ve şekerin yerine harika bir seçenektir.

SPLENDA® serisi hakkında daha fazla bilgi edinin.

Sorbitol ve manitol gibi şeker alkolleri genellikle "Diyabetik" etiketine sahip yiyeceklerde kullanılır. Diabetes UK, yüksek miktarlarda tüketildiklerinde laksatif bir etkiye neden olabilecekleri için diyabetik yiyeceklerden kaçınılmasını tavsiye ediyor.