DİYABET İLE YAŞAM

Diyabet hastalığı ile yaşayan insanlar için bazı tatlı tavsiyeler

KİLO YÖNETİMİ

Kilo vermenin diyabet riski olan veya diyabet olan kişilere büyük avantajlar sağladığı görülmüştür. Avantajlardan bazıları kan glikozu düzeylerinde bir azalma, daha düşük kolestorel ve tansiyondur ve risk altında olanların diyabete yakalanmasını önlemeye yardımcı olabilir.

Kilo vermeye çalışmayı düşünüyorsanız, kilo vermek istemenizin nedenlerini ve ne kadar kendinize güvendiğinizi göz önünde bulundurmanız faydalı olacaktır. Kilo vermenin güzel yanlarının neler olacağını yazın ve ardından, bu yolda karşılaşabileceğiniz zorlukları düşünün. Bunların neler olabileceğini ve bunların üstesinden nasıl gelebileceğinizi tahmin edebilirseniz, başarılı olma olasılığınız artar.

Bir arkadaşınızın veya aile bireyinin ya da bir sağlık uzmanının desteğini almak büyük fayda sağlayabilir. Onlarla hedeflerinizi paylaşabilir ve kat ettiğiniz ilerlemeyi konuşabilirsiniz.

 

Kilo vermek için en iyi yol nedir?

Kilo verme konusunda herkese uygun tek bir yöntem yoktur. Farklı insanlar farklı şeyler için işe yarar. Hangi yaklaşımı seçerseniz seçin, o yaklaşımın sürdürülebilir olması önemlidir. Çoğu "çılgın" diyet hızlıca kilo kaybı imkanı sunar ama bunları deneyen insanların çoğu tekrar kilo alır. Sağlıklı beslenme ve daha fazla fiziksel aktivitenin bir arada olması en iyi seçenektir.

 

Peki ya egzersiz?

Fiziksel aktivitenin HbA1c (uzun vadede kan glükozu kontrolüne ilişkin bir ölçüm) değerini düşürdüğü görülmüştür. İdeal olarak, haftada en az 2,5 saat süreyle orta yoğunlukta egzersiz yapmayı hedeflemelisiniz. Bunu yedi güne dağıtabilirsiniz ya da birkaç seansta tamamlayacak biçimde sıkıştırabilirsiniz. Orta yoğunluğun anlamı, nabzınızı yükseltecek ve biraz soluk soluğa kalacak ancak yine de bir konuşma gerçekleştirebilecek bir durumda olmanız demektir. Hangi egzersizden keyif aldığınızı ve bunu haftalık rutininize ne zaman ve nasıl dâhil edeceğinizi düşünmeniz önemlidir. Egzersizi önceden planlamanız ve ondan keyif almanız uzun vadede egzersizi yapmaya devam etme olasılığınızın daha yüksek olması anlamına gelecektir.

Hâlihazırdaki aktivite düzeyinizi artırmayı planlıyorsanız, aile hekiminize veya diyabet ekibinize başvurmak da isteyebilirsiniz. Daha spesifik tavsiyelerde bulunabilirler ve ilaçlarınızı egzersiz hedeflerinize göre uyarlamanıza yardımcı olabilirler.