Ne yediğinizi bilin

Şekere alternatif, kalorisiz tatlandırıcı, kalori içermeyen tatlandırıcı

Ne yediğinizi bilin

Şekere alternatif, kalorisiz tatlandırıcı, kalori içermeyen tatlandırıcı

Sağlıklı bir vücudun anahtarı olan dengeli bir diyet için gıdalarımızda bulunan besinleri doğru kombinasyonda ve doğru miktarlarda tüketmemiz gerekir.  Ambalajlı gıdalarda Birleşik Krallık hükumeti tarafından sağlıklı, aktif bir yetişkin için önerilen kalori miktarını ve besin miktarlarını gösteren Kılavuz Günlük Miktarlar (GDA) gösterilir. Dengeli bir diyet için daha sağlıklı seçimler yapmamıza yardımcı olmak üzere satın aldığımız ürünlerdeki miktarlarla karşılaştırma yapmamız için kullanılmaktadır.

Sağlıklı beslenme sadece salata ve limon suyu tüketmek anlamına gelmemektedir.  Daha az miktarda şeker tüketmemiz gerektiği doğrudur, ancak 'yavaş salınan' kompleks karbonlar enerji vererek, daha uzun süre kendimizi tok hissetmemizi sağlar ve formda kalmamızda etkili olur. Sağlıklı karbonhidratlar yediğimiz her şeyin yaklaşık üçte birini oluşturmalıdır.  Ancak, karbonhidratlarla birlikte gelen yağlardan ve kremalı soslardan kaçınmayı denemelisiniz!

Protein, vücudumuzun büyümesine ve kendini onarmasına yardımcı olur, ancak ihtiyacımız olandan fazlasını tüketmemeliyiz. Yaklaşık bir iskambil destesi boyutuna karşılık gelen bir parça et veya balık, iki tane yumurta veya dört yemek kaşığı pişmiş fasulye veya mercimekten oluşan bir porsiyonu günde iki defa tüketmemizi önermektedir. 

Yağlar bize enerji verir, vücudumuzun kendisinin üretemediği bazı yağ asitlerini içerir ve ayrıca diğer bazı besinlerin emilmesine yardımcı olur. Yediğimiz yağların doymuş (tereyağı, peynir ve kırmızı etler) veya doymamış (nebati yağlar ve yağlı balık) tipte olması tükettiğimiz toplam miktar kadar önemlidir. Doymuş yağlar daha yüksek kan kolesterolü seviyeleriyle ve kalp hastalıklarıyla ilişkilendirilmektedir, bu nedenle bunlardan mümkün olduğunca az tüketmek iyi bir fikirdir. Doymamış yağlar da sağlıklı bir beslenmenin önemli bir parçasını oluşturur.

Vitaminler ve mineraller vücudumuzun sorunsuz çalışmasına yardımcı olan "mikro besinlerdir".   Meyve ve sebzeler içeren, çok çeşitli bir diyet, gıda takviyelerine ihtiyaç duymaksızın ihtiyacınız olan her şeyi elde etmenizi sağlar.

Bir besin olarak kabul edilmeyen lifler, sindirim sistemimizin hareketli kalmasında hayati öneme sahiptir. Fasulye, mercimek, meyve ve sebzelerdeki çözünebilir lifler ayrıca kolesterolümüzü düşürmemize de yardımcı olabilir. Mümkün olduğu durumlarda sebze ve meyveleri kabuklarıyla tüketerek bu gıdalardan en fazla faydayı sağlamış oluruz.

Aşırı tuz kullanımı yüksek kan basıncıyla bağlantılıdır, bu nedenle tuz kullanımının azar azar kesilmesi ve tuz içeriği yüksek işlenmiş gıdalardan uzak durulması önerilmektedir. Yemeklerinizi tuz yerine karabiber, zencefil ve sarımsak gibi otlar ve baharatlarla tatlandırmayı deneyin, kısa bir süre içinde tuz yerine yediğiniz şeylerin tadını almaya başladığınızı göreceksiniz. 

SPLENDA® sağlıklı,kalorisiz bir tatlandırıcıdır ve zararlı yan etkiler içermediğinden normal şekere mükemmel bir alternatiftir. Yediğiniz her şeyi bu kalorisiz tatlandırıcıyla tatlandırabilirsiniz.